fredag 9 oktober 2015

Jaaaaaaa, och nej...


Passade på att ta en liten bloggsemester nu när säsongen var slut för det har varit mycket på jobbet som har tagit min energi så det var bara att ligga lågt och vänta tills energin att skriva blogg kom tillbaka igen. Ja, hade det hänt något speciellt så hade jag väl fått sätta mig bakom tangenterna och skriva men nu är det off-season...

Fick ett brev för en vecka sen med en inbjudan till en Gideonsbergsfest i slutet av oktober. Tänkte att jag ringer som i måndags och bokar en plats, men så började jag tänka "november, november, november" och tänka på vad jag har inbokat och det var inte så mycket men den helgen hade jag lovat en kompis att åka till Stockholms filmfestival, så tyvärr. Synd att det krockade men har man lovat så har man...

Var i måndags och såg en match i utvecklingsserien mellan BK30 och Örebro SK Söder som var riktigt underhållande och det var bra fotboll där det ibland var övertag av kexen och ibland så böljade det fram och tillbaka och det gjorde det målmässigt där BK drog det längsta stråt och vann med 4-3. Det var kallt precis som det brukar vara på kvällsmatcher i oktober så det fick bli långkalsongspremiär...

I halvtid så fick jag reda på att både BK30 och de ljusblå, dvs Gideonsberg söker ny tränare till nästa säsong. Det ska bli intressant att följa. Det har ju varit ganska mycket fram och tillbaka med tränare i det ljusblå laget så jag hoppas att det finns någon som kan hålla i rodret under några år fram åt. Hoppas de hittar någon som spelarna gillar och att denna kan föra upp den i en högre division förhoppningsvis nästa år...

Foto: Jonas Ask och det är tagit från Örebro SK Söders hemsida..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar