torsdag 10 juli 2014

Det är Tysklands år i år...


Brukar alltid skriva om saker så fort som möjligt men jag blev bortbjuden igår och det blev sent då det gick till straffar mellan Argentina och Holland. När matchen började så fick jag känslan att hålla på Argentina och var ensam om att hålla på dem i sällskapet jag var med men jag kände mig nöjd efteråt som ni förstår. Det var mer internationell fotboll igår så Sverige som gick obesegrade ur sin grupp i F16-turneringen ställdes mot Tyskland som vann den andra gruppen och helt plötsligt så var de inte obesegrade längre. Tyskland var bra och starka och kom hela tiden runt på kanterna. Jessica Leander började på kanten och var en av dem som hade det hett om öronen men så flyttades hon in till mittbacksposition. Sverige var förberedda på ett starkt Tyskland så de var försvarsinriktade och stod emot en hel halvlek, men så i andra så går det bort sig i backlinjen till 0-1 och sen drygas det ut till både 0-2 och 0-3 genom målvaktsmissar då de svenske målvakten hade problem med sitt fotspel och gav returer till tyska anfallare. Pratade lite med Cassandra Korhonens pappa Mika som sa att den stora skillnaden var fysiken och han menade att det är något som vi måste ta till oss i svensk fotboll att satsa mer på det fysiska. Cassandra spelade i 76 minuter men den tyska nollan spräcktes inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar