lördag 8 februari 2014

Sara lägger skorna på hyllan...


I onsdags skrev jag om att Marie Segerholm hade gått över från VIK till Rytterne och det var roligt att läsa om den fortsatta nyhetsbevakningen om detta för på eftermiddagen så fick VLT upp det på sin hemsida och det kom med i tidningen på torsdagen och på onsdagskvällen så kom det upp på Rytternes hemsida, men ni vet var ni läste det först. Undrar i mitt stilla sinne om någon på VLT:s sportredaktion har koll på min blogg för de måste ha fått nyheten någonstans ifrån.
Det man mer kan läsa ur listan på VIK:s hemsida och det är att deras forward Sara Bengtsson lägger skorna på hyllan, ni kanske inte vet vem hon är men det vet jag. Hon kanske inte är den snabbaste forwarden, men hon är så stark och det kan behövas inne i ett straffområde. Har ju följt VIK några år när jag skrev på Moresport så jag vet vem hon är och vad hon kan leverera. Förra säsongen så var hon inte förstahandsval i början, men jag tror nog att det blev mer speltid när de fick skador. Kommer ihåg en match när det gick trögt för VIK och så byter de in Sara och Marie och allt vände, så de fick sin revansch för att inte varit med i startelvan och de visade vad de gick för. Kommer faktiskt att sakna henne lite men det kommer inte Gideonsbergs backlinje att göra...
Ja, vi kan väl dra övriga som slutar som inte har redovisats än, Isabelle Burlin, Karolina Pajunen där jag mest haft koll på den sistnämnda i backlinjen och hon kommer att saknas i VIK...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar